dissabte, 22 de juny del 2013

Coca de vidre




Aquesta ha estat una recepta feta alhora a dues bandes del món per dues masoveres. Hem fet una barreja de receptes, però sobretot hem seguit aquesta de sa cuina de na Roser. És una recepta d'aquelles que un cop has acabat no et creus que el resultat pugui ser tan semblant al comprat! És una mica entretingut, però ho recomano 100%!

Ingredients:

250 g de farina de força (farina de fer pa)
150 g d'aigua
3 cullerades d'oli d'oliva
5 g de sal
15 g de llevat de forner (jo l'hi vaig posar, però l'altra masovera no, i assegura que va funcionar igual. Les coques son tan primes que la veritat no sembla gaire necessari que tinguin llevat).
1 culleradeta de postre de sucre
licor d'anís
sucre abundant per sobre
pinyons o ametlles filades, o el que vulgueu per sobre de la coca

Elaboració:

1) Barregeu la farina, l'aigua, el llevat, l'oli, la sal i el sucre. Us ha de quedar una massa enganxosa. Treballeu-la fins que quedi elàstica.

2) Deixeu reposar la massa en un bol durant 30 min o 1h.

3) Dividiu la massa en porcions iguals. Per les de la foto vaig dividir la massa en quatre, però el cap de setmana passat vaig tornar a repetir la recepta i la vaig dividir en 8, de manera que van quedar coques més petites que vaig haver de coure en 2 tandes al forn, però també van quedar més primes, i jo crec que una mica millor. Vosaltres mateixos, quedaran bones de les dues maneres. Depèn de quanta estona tingueu ganes de passar a la cuina.

4) Escampeu unes gotes d'oli en un tros de marbre, i en el vostre corró. Agafeu una porció de massa i estireu-la tan prima com pugueu. Que girebé quedi transparent. Les nostres eren tan primes que per traslladar-les del marbre a la safata del forn ens havíem d'ajudar, necessitàvem 4 mans!

5) Poseu les coques en una safata de forn protegida amb paper de forn. Amb la mà agafeu un grapat de sucre i repartiu-lo generosament per sobre de les coques. Després aboqueu també generosament un raig de licor d'anís. No us preocupeu per l'alcohol perquè al forn s'evapora gairebé tot i només queda el vidre i el gustet d'anís. Les meves coques van quedar una mica tipus piscina. Ja va bé. Finalment, repartiu els pinyons o ametlla filada per sobre.

6) Poseu les coques al forn preescalfat a 225 C (425 F). Aneu-les vigilant, que quedin daurades però sense cremar-se. Triguen uns 15-20 minuts.


I per acabar us deixo la foto d'un esmorzar d'aniversari amb xocolata desfeta, suc de llimona i coca de vidre. Espectacular!






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada