diumenge, 19 de juny del 2011

Pastís de pastanaga


Fa temps hi havia pocs anys hi havia un restaurant prop d'hospital clínic que es deia La paninoteca. M'encantava! I jo i les meves amigues hi anàvem molt sovint. Una de les coses que més m'agradava de la paninoteca era el seu pastís de pastanaga i coco. Era boníssim! El que us poso aquí és molt diferent del de la paninoteca, però el va fer una companya meva fa poc, i està boníssim també.

Ingredients

Pel pastís:
1 1/2 tassa de pastanagues ratllades (unes 3 o 4 pastanagues grans)
3/4 tasses de trossos de pinya (també hi podeu posar pomes)
3/4 tasses de panses
3/4 tasses d'oli de girassol (però segur que oli d'oliva seria millor)
1 1/2 tasses de sucre (o 3/4 de tassa de mel)
2 ous
1 1/2 culleradetes de vainilla
3/4 de tassa de nous
1 1/2 tasses de farina integral
1 1/2 culleradetes de canyella
3/4 culleradetes de nou moscada
1 1/2 culleradetes de llevat químic (per exemple royal)

Per la cobertura:
formatge d'untar tipus philadelphia (depenent de la geometria del vostre pastís en necessitareu més o menys)
mel (al gust)
essència de vainilla (també al gust)

Elaboració

1) Barregeu tots els ingredients.

2) Poseu en un motlle (segons el que em va dir la meva amiga amb aquesta quantitat li surten dos pastissos. Com que no ho he provat no us ho puc assegurar. Tingueu més d'un motlle a mà per si de cas).

3) Poseu al forn a 175 C (350 F). En principi està fet quan en prémer suaument al centre torna a la seva posició original (uns 30-40 minuts).

4) El recobriment es fa barrejant formatge per untar amb la mel i l'essència de vainilla. A més el de la foto té trossets de pinya i pètals de flors.

Que vagi de gust!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada