dimarts, 29 de març del 2011

Crema de llenties vermelles


Aquesta recepta l'he tret del blog de El comidista. Em va picar la curiositat i em recordava molt una recepta de llenties amb llet de coco que vaig provar a un restaurant, així que aquest cap de setmana la vaig provar. Està molt bona, és bastant ràpida de fer, i la veritat és que no vaig haver de variar gaire la recepta original per adaptar-la al meu gust... Només vaig canviar una mica les quantitats perquè va molt bé tenir sobres a la nevera per la setmana. La propera vegada em sembla que en faré més i la congelaré, ja us diré què tal queda després de congelar-la...

Ingredients

- 450 g de llenties vermelles
- 700 g de tomàquets triturats
- 450 ml de llet de coco
- 900 ml de caldo de verdures o de pollastre
- 2 cebes mitjanes
- 1 1/2 culleradeta de comí (a mi no m'agrada gaire, però li vaig posar i queda bastant suau)
- 1 1/2 culleradeta de canyella
- 1 1/2 culleradeta de cúrcuma
- oli d'oliva
- sal i pebre

Elaboració

1) Piqueu la ceba i fregiu-la a foc lent amb un raig d'oli fins que quedi tova (uns 15 min).

2) Afegiu les espècies i remeneu perquè l'oli agafi el gust. Ràpidament afegiu-hi el tomàquet i la sal i el pebre, i cogueu uns 5 minuts més.

3) Afegiu les llenties, la llet de coco i el caldo i tingueu-ho a foc suau durant uns 15-20 minuts fins que les llenties estiguin fetes.

4) Tritureu-ho al gust (a mi m'agrada que no acabi de quedar fi del tot, sinó amb grumolls). Afegiu-hi una mica d'aigua o de caldo si queda massa espès, però amb aquestes proporcions a mi em va quedar al punt.

Que vagi de gust!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada