dimarts, 26 d’abril del 2011

Arròs a la cassola de verdures


Aquí en aquest país hi ha algun misteri amb les carxofes... Són MOLT cares (valen com 4 dòlars cada una!!), tenen una forma diferent (són més rodones, més grans, i les fulles són menys punxegudes) i jo crec que són menys bones (tenen més parts dures). Per això quan ahir vaig veure unes carxofes que feien goig només en vaig comprar una. No es tracta de tirar la casa per la finestra. I vaig estar pensant què en podria fer que portés carxofa que em donés un plat ben bo. Vaig decidir fer un arròs a la cassola de verdures, ja que la meva mare precisament m'havia estat explicant la seva recepta. Estic molt contenta perquè altres vegades l'arròs de verdures m'havia quedat ensopit, i aquest estava molt bo! Potser serà per les carxofes... Aquí teniu la recepta.

Ingredients (per quatre persones)

1 carxofa
un grapat de mongetes tendres
un grapat de pèsols
mig manat d'espàrrecs
una ceba gran o dues petites
tres tomàquets
oli d'oliva
dues tasses d'arròs
quatre tasses d'aigua (el doble de volum que l'arròs)
sal i pebre al gust

Elaboració

1) Talleu les puntes dures dels espàrrecs i talleu-los a trossos. Fregiu-los a la cassola uns minuts fins que estiguin fets (més o menys com a la recepta d'espàrrecs de la masovera), i treieu-vos de la cassola mirant de no endur-vos l'oli. Reserveu.

2) Treieu les fulles exteriors de la carxofa i talleu-ne les puntes dures. Talleu el tronc a trossos, i la carxofa a làmines fines. Si cal, talleu les fulles que semblin massa dures amb el ganivet.
Fregiu-les a la cassola on heu fregit els espàrrecs. Afegiu oli si cal (la veritat és que jo no fregeixo els espàrrecs amb gaire oli). Jo no les vaig fregir prou bé en aquest pas, i em van quedar dures, així que mireu que no us passi el mateix. Treieu-les de l'oli i reserveu.

3) Talleu la ceba a trossets ben petits (jo a vegades faig servir el robot de cuina, però no és necessari) i fregiu-la a foc suau fins que quedi transparent, uns 10 minuts. Afegiu oli si cal.

4) Tritureu els tomàquets (jo els poso amb pell i tot) i afegiu-los a la cassola amb la ceba. Fregiu uns 10 minuts més. Salpebreu.

5) Afegiu les mongetes (tallades a trossos i sense puntes), l'arròs i les carxofes. Fregiu l'arròs una bona estona, remenant, fins que es comenci a enganxar al fons.

6) Afegiu aigua (millor calenta) fins a cobrir l'arròs (el doble de volum que l'arròs que hagueu posat. Si heu posat dues tasses, seran quatre tasses d'aigua). Poseu-hi els grapats de pèsols i la sal. Remeneu amb una cullera per últim cop i deixeu que bulli lentament sense tocar-ho. En principi si queda aigua a la superfície no es cremarà pel fons. Que bulli uns 10 minuts. Afegiu aigua si veieu que es queda massa sec, però en principi amb aquestes proporcions n'hauríeu de tenir prou. Si voleu un gust més intens hi podeu posar un caldo de verdures enlloc d'aigua, però no fa falta.

7) Apagueu el foc i deixeu-ho reposar uns cinc minuts abans de servir. Afegiu els espàrrecs.

La foto ha quedat ben lletja, desenfocada i tota groga... millor feu vosaltres l'arròs i em dieu què tal!






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada