dilluns, 16 de maig del 2011

Sopa de ceba


Tenia ganes d'aprendre un plat d'aquells de tota la vida que no havia fet mai: la sopa de ceba! Aquí us poso la recepta que he seguit fent una barreja de llibres de cuina i preguntes a àvies i mares. Triga força a fer-se, però val la pena ser pacient i reduir bé la ceba. La meva va quedar una mica menys feta del que m'agrada, perquè era hora de dinar i m'estava morint de gana!

Ingredients:

3 cebes grosses
una cullerada de mantega
oli d'oliva
aigua
pa sec
formatge parmesà ratllat
una cullerada de sucre

Elaboració:

1) Poseu en una paella antiadherent tota la ceba tallada a la juliana amb una cullerada de mantega i un bon raig d'oli d'oliva. Fregiu a foc viu uns cinc minuts i després afegiu sal i el sucre, baixeu el foc i deixeu que faci xup xup durant força estona fins que la ceba estigui molt tova, transparent, i reduïda.

2) Afegiu aigua i deixeu bullir durant uns 20-30 minuts

3) Aboqueu la sopa en bols que puguin anar al forn. Poseu els trossos de pa sec a dins la sopa i espolvoregeu parmesà per sobre. Gratineu al forn fins que quedi torrat per sobre i serviu immediatament.

Vigileu no us cremeu la llengua que està molt calenta!!









1 comentari:

  1. Jo tampoc no l'he fet mai i estic força agraït que l'escrigues! Jo el faré segur segur!!! :)

    ResponElimina