divendres, 11 de juny del 2010

Reindling


Fa tres anys vaig tenir una companya de pis que era de Carinthia, Austria. Un dia ens va ensenyar a fer un pa dolç típic d'aquella zona que es diu Reindling (i no em pregunteu com es pronuncia). Em va encantar! Vaig perdre la recepta, però l'altre dia en vaig trobar una altra per fer reindling, i ha quedat molt semblant al que ella em va ensenyar. És bo, no excessivament dolç, i molt bonic.

Ingredients:

Per la massa:
- 500 g de farina
- 70 g de sucre
- 2 ous
- 150 ml de llet
- un cub (40 g ) de llevat (jo ho vaig substituir per dues cullerades de cafè del llevat que uso per fer pa. Quin embolic amb els tipus de llevat).
- 8 cullerades de mantega
- un pessic (generós) de sal.

Per dins:
- sucre
- canyella
- mantega
- panses

Elaboració:

1) Feu una muntanya amb la farina en un bol. Esmicoleu el llevat i afegiu dues culleradetes del sucre i la llet tèbia. Quan estigui dissolt incorporeu-ho a la farina. Barregeu amb una forquilla. Quedarà una massa densa i enganxosa. Si cal, afegiu més llet. Deixeu reposar fins que dobli el volum (en el meu cas 1 hora).

2) Afegiu els ous, el sucre i la mantega fosa a la massa. A mi la massa em va quedar massa líquida, així que vaig haver de posar-hi més farina. Va quedar una massa elàstica i no excessivament enganxosa, força manipulable. Deixeu reposar una altra vegada durant mitja horeta.

NOTA: Jo no recordo que la meva companya de pis deixés reposar la massa dues vegades, tot i que he trobat a internet més d'una recepta que ho fa així. Va ser una mica embolic fer-ho en dues tandes (primer la massa estava massa seca i vaig haver d'afegir més llet, després estava massa líquida i vaig haver d'afegir més farina...). La propera vegada em sembla que barrejaré tots els ingredients de cop i deixaré pujar la massa una sola vegada.

3) Amb un corró enfarinat esteneu la massa que quedi ben plana (sobre una superfície enfarinada). Més o menys uns 0.5-1 cm de gruix.

4) Pinteu la massa amb mantega fosa (jo ho vaig substituir per oli d'oliva i va quedar força bé!), i espolvoregeu-hi sucre, força canyella i les panses. La quantitat va a gustos. Com més sucre poseu, més dolç quedarà. Hi ha qui també hi posa nous.

5) Enrotlleu la massa sobre si mateixa fins que quedi un xurro ben llarg. Després cargoleu el xurro sobre si mateix i poseu-lo en una olla o motlle que pugui anar al forn (alt i d'uns 20 cm de diàmetre, diria jo).

6) Deixeu coure al forn durant 50 - 60 minuts a 180 C (350 F). Està fet quan en picar a la superfície sona a buit (o quan en clavar un punxó aquest surt net).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada