dimarts, 18 d’octubre del 2011

Sopa amb pilota


Volia fer escudella i vaig començar a mirar receptes d'escudella i carn d'olla per internet... vaig adonar-me que és un plat que es fa per Nadal per alguna cosa. Porta un munt de carn! A veure qui n'hi posa més! Jo no tenia ni ganes de gastar-me tants diners ni necessitat de fer una cosa tan potent, però sí que em venia de gust la pilota. Així que simplement vaig fer sopa amb pilota, i d'aquí el nom de la recepta d'avui. Us poso aquí el que vaig fer jo, però hi ha tantes variacions possibles com cuines!

Ingredients
Pel brou:
- Un os de vedella
- Ossos de porc
- un nap
- Una xirivia
- Mitja col
- Tres pastanagues grosses
- Quatre troncs d'api
- Sal

Per la sopa:
- Una tassa de cigrons
- Una tassa de fideus de cabell d'àngel

Per la pilota (amb aquestes quantitats van sortir dues pilotes grosses. Podeu partir les quantitats per la meitat):
- 250 g de carn de vedella picada
- 250 g de carn de porc picada
- 2 cullerades de farina de galeta
- 1 gra d'all picat ben fi
- 2 ous
- sal
- farina
- a més hi ha qui hi posa pinyons i julivert, però jo em vaig trobar que no tenia ni de l'un ni de l'altre.

Elaboració:

1) El dia abans poseu els cigrons en remull

2) Agafeu l'olla més grossa que tingueu (la meva crec que és de 12 litres) i poseu-hi tots els ingredients del brou. Han d'estar nets, però no cal que els talleu a trossos.

3) Quan comença a bullir deixa anar escuma. La podeu treure amb una cullera. Tot plegat ha de bullir de 3 a 4 hores, a foc lent. Si ho feu bullir massa ràpid s'evaporarà massa aigua i us quedareu sense brou! Quan ja estigui gairebé acabat salpebreu al gust.

4) Passeu el contingut de l'olla per un colador per separar el brou de les verdures i la carn. Reserveu la carn i les verdures que vulgueu menjar-vos i llenceu la resta. En aquest moment, si heu fet més brou del que voleu menjar-vos, podeu congelar-ne. Jo en vaig congelar més o menys la meitat.

5) Poseu el brou a bullir de nou amb els cigrons.

6) Barregeu les carns picades, la farina de galeta, els ous i l'all. Si no heu fet servir carn de botifarra per la pilota, salpebreu la barreja. Feu-ne dues pilotes grans (o moltes de petites, com preferiu) i enfarineu-les.

7) Quan els cigrons portin més o menys un quart d'hora bullint poseu-hi la pilota. Bulli-la més o menys durant 30 minuts.

8) Cinc minuts abans de servir (o els minuts que digui el paquet) feu bullir els fideus.

Ve molt de gust ara que comencen els dies freds!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada