dimecres, 2 de novembre del 2011

Sopa de carbassa / puré de carbassa


El meu hort ha produït un munt de carbasses! S'ha de dir que la meva companya de pis ha estat la directora de l'operació. Però ara tinc un munt de carbasses de totes formes i colors. La setmana passada vaig cuinar-ne una d'elles, la primera que cuino d'aquesta varietat. Per què a Barcelona només hi ha dos tipus de carbasses quan aquí n'hi ha tantes que no te les pots acabar? És impressionant. Entres a qualsevol super, i hi ha un munt de carbasses de totes formes, mides i colors. M'encanta!!

Ingredients:
* Una carbassa (ho sento, no sé de quin tipus. Era de la mida d'un meló rodó, de color verd fosc per fora, i amb un forat per les llavors molt petit. Miraré de buscar-ne el nom i si el trobo el poso aquí!)
* Una patata gran, o dues mitjanes
* Llet
* Sal i pebre
* Nou moscada
* Una cullerada de mantega
* Una cullerada de sucre (opcional)

Elaboració:

1) Coure la carbassa. La majoria de receptes que he vist bullen la carbassa. Jo prefereixo fer-la al forn, perquè m'estalvia el pelar-la. Pelar una carbassa crua sempre em dóna la sensació que m'acabaré tallant un dit. Per coure-la al forn simplement rento amb aigua la pell de la carbassa, i la tallo en dues meitats. Amb una cullera trec les llavors. Poso la carbassa cap per avall en una plata de forn. Podeu posar una mica d'oli a la plata, si voleu, per evitar que s'enganxi, però jo normalment no faig ni això. Poseu-la al forn preescalfat a uns 250 C (entre 450 i 500 F) fins que estigui cuita. Depenent de la mida de la carbassa triga entre 45 min i una hora.

2) Quan la carbassa estigui feta (en punxar amb una forquilla noteu que la polpa està tova) treieu-la del forn i deixeu-la refredar uns minuts. Quan més o menys la pogueu tocar, peleu-la. Amb el tipus de carbassa que vaig fer servir jo la pell va quedar tota fina i tova, i amb els dits la vaig estirar de la superfície de la carbassa molt fàcilment. Si la vostra pell queda més dura o encartronada simplement gireu la carbassa cap per amunt (amb el forat mirant al sostre) i amb una cullera agafeu tota la carn tova de la carbassa i poseu-la en un bol.

2) Peleu i bulliu les patates amb una mica de sal.

3) En un bol gros poseu-hi la carbassa, les patates i la mantega. Com que tot està encara força calent la mantega es desfarà de seguida. Amb el minipimer bateu la barreja fins que quedi fina (si us agraden els grumolls, com a mi, podeu simplement aixafar-ho tot amb una forquilla).

4) Afegiu-hi llet i remeneu. Aneu afegint fins a trobar la textura que us agradi. Normalment a les receptes que he vist s'hi afegeix aigua de la cocció per fer la barreja més líquida i al final s'hi afegeix una mica de crema de llet o un formatget per donar-hi gust. Jo el que faig és simplement afegir-hi llet, perquè la tinc més a mà i trobo que el gust hi combina molt bé. Tendeixo a no afegir-hi aigua perquè m'agrada més la textura de puré que la de sopa. Però vosaltres mateixos, poseu-hi les quantitats d'aigua i de llet que volgueu.

5) Salpebreu i afegiu-hi una mica de nou moscada. Opcionalment podeu afegir-hi una cullerada de sucre. El puntet dolç amb la carbassa m'agrada molt.

Ara mateix em disposo a atacar el bol de la foto. Nyam!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada