dijous, 3 d’abril del 2014

cookies de xocolata


Necessitava una recepta de cookies no massa elaborada i que no portés lactis. Les cookies en general no porten gaire feina, així que això no va costar gaire, però el tema de cookies sense mantega ja no era tan fàcil. I si buscava receptes de cookies veganes em sortien receptes amb ingredients raríssims. Per fi, vaig trobar aquesta recepta de cookies de xocolata, que porten oli enlloc de mantega, i que vaig canviar una miqueta: hi vaig posar la meitat de sucre (i no crec que en necessitin més) i hi vaig afegir nous. Son com una mena de brownies individuals. Molt bones.

Ingredients:
* 1 mesura de cacau en pols sense sucre (amargant)
* 1 mesura de sucre blanc
* 1/2 mesura d'oli vegetal (per exemple, oli d'oliva)
* 4 ous
* 2 mesures de farina
* 2 culleradetes de llevat químic (tipus Royal)
* 1/2 culleradeta de sal
* 1/2 mesura de nous a trossos
* sucre blanc en pols

Si feu que una mesura sigui una tassa (uns 250ml) sortiran unes 60 galetes. No, no son masses! Omplen dues plates de forn.

1) Barregeu el cacau, el sucre i l'oli fins que quedi tot integrat. Afegiu els ous, un a un.

2) En un bol per separat barregeu el llevat químic, la farina i la sal. Incorporeu la farina a la barreja anterior, de mica en mica, fins que quedi una pasta homogènia. Afegiu-hi les nous.

3) Deixeu reposar la massa a la nevera unes 4 hores (jo em vaig saltar aquest pas i van quedar bé. Però el poso perquè podria ser que quedessin més esponjoses si deixeu reposar la massa).

4)   Preescalfeu el forn a 180 C (350F). Feu boletes amb la massa, i arrebosseu-les amb el sucre en pols. Poseu-les en una safata per anar al forn coberta amb paper de forn.

5) Tingueu-les al forn preescalfat uns 10 o 12 minuts.

Queden molt boniques i estan molt bones!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada