dimecres, 9 d’abril del 2014

Llenties amb xorisso


A casa sempre improvisem les llenties més o menys amb el que tenim. Ahir ens van quedar molt bé, així que poso la recepta en concret que vam fer. Els xampinyons no són un ingredient massa comú però en teníem uns quants una mica arrugats i els vam afegir. Les llenties vermelles van quedar molt bé perquè es van desfer i van fer que el líquid de les llenties quedés espès. A partir d'ara les posaré sempre!

Ingredients:

2 tasses de llenties
1/2 tassa de llenties vermelles
1 ceba grossa
2 pastanagues
1 porro gros
2 branques d'api
6 xampinyons
xorisso
oli d'oliva
2 fulles de llorer
3 grans d'all pelats i aixafats
2 cullerades de pebre dolç

Elaboració:

1) Feu un sofregit a foc mitjà amb oli d'oliva i la ceba, l'all, el porro, la pastanaga, l'api, i els xampinyons (jo ho vaig posar en aquest ordre). A mitja cocció afegiu-hi una mica de sal. Quan estigui la ceba transparent (però no torrada) i en general cregueu que el sofregit ja està fet, afegiu les dues cullerades de pebre dolç i doneu-hi un parell de voltes.

2) Afegiu els dos tipus de llenties i remeneu una estona amb l'oli. Jo no vaig remullar les llenties, però si voleu podeu fer-ho.

3) Afegiu aigua i sal i les fulles de llorer i deixeu que bulli una mitja hora. Jo vaig afegir aigua que tenia bullint en un altre pot per accelerar una mica el procés, però no cal. (ho vaig fer a ull i no sabria dir-vos la quantitat d'aigua que hi vaig posar... que quedi líquid, però no gaire...)

4) Talleu el xorisso en trossos de més o menys un centímetre i acabeu de fer-ho bullir tot uns 10 minuts o fins que les llenties estiguin al punt.

N'hi ha més o menys per sis persones. Bon profit!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada