diumenge, 19 de juny del 2011

Galetes de mantega d'aniversari


Divendres passat va ser l'aniversari d'un company i la seva dona li va preparar una festa sorpresa. Vaig fer aquestes galetes per felicitar-lo. Estan delicioses. La recepta mare la vaig treure de Cuina per llaminers, però la vaig canviar una mica.

Ingredients

220 g de mantega a temperatura ambient
375 g de farina blanca
80 g de sucre llustre
80 g de sucre
un pessic de sal

Elaboració

1) Remenar la mantega fins a aconseguir una pasta cremosa (punt de pomada). Per què això passi és molt important que la mantega estigui a temperatura ambient (deixeu-la fora de la nevera unes hores abans de començar).

2) Afegir el sucre llustre i remenar. Afegir la resta del sucre i remenar. Afegir el pessic de sal.

3) Incorporar la farina de mica en mica fins que tenim una massa consistent i que no s'enganxa.

4) Deixeu reposar la massa a la nevera durant almenys una hora. L'objectiu és que la massa es refredi, perquè és molt més fàcil de treballar quan està freda.

5) Amb l'ajuda de paper encerat i el corró extendre la massa fins que tingui més o menys mig centímetre. Talleu la massa amb motlles o amb un ganivet amb la forma que volgueu. Jo vaig fer lletres. Amb les restes de massa feu una altra bola, deixeu-la refredar, i torneu a fer el mateix procediment fins que no us quedi massa.





6) Poseu en una plata de forn amb paper encerat (del tipus que pot anar al forn) i tingueu al forn durant 10 minuts a 375 F (180 C).





Si voleu podeu barrejar altres coses a la massa, com ara canyella, o xocolata, o pell de llimona...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada